Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Saturday, September 21, 2013

Sebab wanita lebih cepat nampak tua..

Assalamualaikum Semua…

Hari ini saya nak kongsikan emel yang telah menarik perhatian saya & ingin saya kongsikan untuk bacaan anda juga…

Entry ini tiada bukanlah nak menghentam sesiapa tetapi sekadar perkongsian ilmu untuk kita sama sama perbaiki diri dan juga keluarga... 

gambar sekadar hiasan

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk…Tapi tahukah anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda.
  • Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk..tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju², telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis..So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul²..
  • Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yang akan menghabiskannya pula..sayang katanya..takut membazir..membazir tu kan amalan syaitan..Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “awak ni kuat makan betul!”
  • Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. Kalau yang dengar pun buat² tido lena sebab malas nak bangun, malas nak ganggu tidonya. Wanita lah yang dalam semalaman, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu untuk anak…bila xcukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua..kedut² pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, ape ke..takkan nak hilangnya..petua untuk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA..
  • Dan bagi wanita yang bekerjaya, sudahlah penat bekerja untuk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak², perangai bapaknya..nak itu, nak ini..So, wanita pun membebel, marah²..dan bila marah², banyak leter, so cepatlah jadi tua..
Kesimpulannya…wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI..Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda..Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukannya seperti dia..FIKIR & RENUNG2KAN…

P/S : Setelah menjadi isteri & ibu tanggungjawab menjadi besar..sekaligus dapat rasakan sangat besar pengorbanan seorang wanita dalam sesebuah keluarga...Mak..I love U..:)


Tetapi wanita wanita sekalian jangan la risau...Shaklee boleh bantu anda untuk nampak cantik, langsing, sentiasa cergas & bertenaga juga lebih muda dari usia...

Antara produk yang boleh bantu anda :


VIVIX - untuk anti aging & kesihatan menyeluruh

COLLAGEN POWDER  ~ Keanjalan kulit. hilangkan jeragat, cantikkan kulit wajah

SET KURUS SLIM ~ Untuk kelihatan langsing macam anak dara

SET ASAS (OPTIMUM HEALTH) ~ Untuk kecergasan & tenaga sepanjang hari

& macam macam lagi...

Suami pula jika mahu isteri kelihatan cantik macam zaman anak dara boleh invest sikit dengan belikan produk² yang di atas ni...tak rugi melabur untuk isteri sendirikan??

Berminat?

Boleh PM saya @

MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
FB Page - Sarah Body Food

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN


Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda