Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Showing posts with label Vita C. Show all posts
Showing posts with label Vita C. Show all posts

Monday, March 17, 2014

ALAHAN KULIT , KULIT KERING, KULIT MEREKAH , GATAL KULIT rawat dengan ESP SHAKLEE , VITA C SHAKLEE & HERBAL BLEND SHAKLEE

Salam sihat pembaca Sarah Body Food...

Dah lama tak update blog ni... Rindu serindu rindunya... Jadi nak share dengan anda semua tentang ESP SHAKLEE lagi... siapa kat sini ada memiliki kulit yang sensitif? saya berada dalam kategori memiliki kulit yang sensitif sebab mudah sangat kulit menjadi kering, di celah celah kaki mudah sangat gatal gatal kata orang dulu dulu makan air... selain itu pakai kasut terdedah & berjalan banyak menyebabkan tumit kaki merekah... 

Jadi apa kaitan masalah yang saya tulis di atas dengan ESP SHAKLEE??

Kaitannya ialah ESP SHAKLEE merupakan minuman berprotein tinggi. Protein yang tinggi amat perlu untuk memperbaiki sel kulit yang baru, Protein penting untuk pembaikpulih tisu serta membina tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk menentukan jangkahayatnya. Protein adalah bahan untama untuk menggantikan sel yang rosak atau mati.

  • Kebanyakan sel darah putih digantik setiap 10 hari
  • SEL KULIT DIGANTI SETIAP 24 HARI
  • Lebih daripada 98% molekul badan diganti sepenuhnya setiap tahun!!

Tahukah anda yang otot, rambut, kuku, kulit dan mata diperbuat daripada protein. Begitu juga dengan sel yang membuat hati, buah pinggang, jantung, paru-paru, otak, saraf serta kelenjar seks.

Tuesday, February 25, 2014

TESTIMONI SET BERPANTANG SHAKLEE ~ Luka Cepat Baik, HB Maintain & Cergas

Assalamualaikum Readers,


Sudah 5 Ogos hari ini..maka dengan itu Syawal sudah semakin hampir...kalau kita tak sabar nak menunggu syawal ini tapi ada pula bakal ibu or ibu² yang mahu menyambut kelahiran anak yang 1st, 2nd, 3rd...mungkin jatuh pada 1 syawal?? berdebarnya kan...teringat detik² semasa melahirkan Ammar Firas..pengalaman yang amat berharga untukku dan akan diingati sehingga akhir hayat...

Ibu² yang nak bersalin ni dah cari SET BERPANTANG?? kalau belum mari teruskan membaca testimoni pelanggan yang menggunakan SET BERPANTANG SHAKLEE & AMAT BERPUAS HATI...TIADA LUKA LAMBAT BAIK, HB TINGGI, STRESS, PENIN KEPALA, SEMBELIT & LENGUH² BADAN...

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

TESTIMONI

Alhamdulillah, 17 April 2013 lahirlah baby yang ditunggu-tunggu selama ni. Lewat empat hari dari tarikh due. Meh nak share skit meh pengalaman sendiri menggunakan Set Berpantang Shaklee. Takdak auta punya! Hehehe. Masa sakit-sakit nak bersalin tu, sebelum pergi ke hospital, sempat lagi saya minum ESP, buat tenaga nak push baby kaedahnya. Serius, walaupun badan tengah tahan sakit, tapi tetap rasa bertenaga, tak lemau tak lesu. Tiga kali push, dengan janyanya keluarlah baby Hana. Dalam wad, saya bancuh lagi ESP. Walaupun baru lepas keluarkan khalifah Allah ke muka bumi dan banyak sangat-sangat guna tenaga, badan tetap rasa tegap, takde rasa ketar-ketar. Duk dalam wad, member katil sebelah ingat saya admit sebab alahan masa mengandung. Bila tolak katil baby Hana, terkejut dia bila saya bagi tau dah bersalin tadi. Dia kata tak macam orang bersalin pun?? Muka tak pucat, badan tegap. Hehehe, alhamdulillah...

Dalam jam 8 malam, baru dapat keluar hospital sebab Hana lambat buang air besar. Kencing je banyak sampai berat diaper dia. Minum susu kuat, kencing pun banyakla. Sampai rumah, sebelum tidur saya telan zinc. Serius babe, luka tempat jahit tu cepat baik! Dalam dua hari tu dah tak rasa. Bersalin kali ni mudah sangat urusan pantangnya. Takdelah hazab nak telan pati ikan haruan yang super hanyir meloyakan tu. Telan zinc je buat ganti ikan haruan. Zinc ni pun membantu mengurangkan rambut gugur tau! Esok kalau time anak duk sebok menyembur air liur tu, takyah risau la. Takdenye rambut nak gugur secekak!


Monday, February 24, 2014

10 TESTIMONI SET KECANTIKAN KULIT SHAKLEE yang telah berjaya mencantikkan kulit masing masing

Salam semua...

Salam sihat kepada semua... kamu sihat sejahtera selalu kan?? Bagi yang selalu sangat timbul jerawat mesti la runsing kan... saya salah seorang yang selalu mengalami masalah ini.. jerawat mudah timbul akibat perubahan hormon, cuaca juga jika air yang tak bersih juga makanan yang ada elemen kegatalan tentu akan menimbulkan jerawat cute kat muka... Dah sememangnya jenis skin yang jenis... Saya baru balik dari join rekreasi office ke Tasik Banding.. ayoyo banyak bintik-bintik timbul... kat sana hanya makan Vita C sebab terlupa packing vits yang lain.. ini lah padahnya...

Ok back to story tentang kecantikan kulit.. Kat sini nak persembahkan beberapa TESTIMONI SET KECANTIKAN KULIT SHAKLEE yang sememangnya berkesan pada mereka mereka ni....

Sebelum itu mari lihat apa yang ada dalam SET KECANTIKAN KULIT SHAKLEE ini...



Dalam SET KECANTIKAN KULIT SHAKLEE terdapat...

Monday, February 10, 2014

TESTIMONI MEALSHAKE, VITA C & VITA E SHAKLEE UNTUK SEMBUHKAN LUKA

Salam semua...

Tiup tiup sikit berhabuk la blog ni... Waktu rehat ni guna sehabis baik buat entry...

Kali ni nak share tentang MEALSHAKE SHAKLEE, VITA C SHAKLEE & VITA E SHAKLEE...

Gila kuasa la nak cerita tentang semua ni.. heh nanti dulu baca selanjutnya di sini...

Sebelum tu jom tengok dulu TESTIMONI MEALSHAKE, VITA C & VITA E SHAKLEE UNTUK SEMBUHKAN LUKA DAN HILANG PARUT


Thursday, November 28, 2013

Maksud IU Dalam Vitamin E & Vitamin C SHAKLEE...

Salam...

Korang biasa tak tengok kat Vitamin E Shaklee & lain lain brand mesti kat ingredient tu tulis IU...tau tak apekebendenya tu?? 

I untuk saya...U untuk awak ke?? OH NO NO...bukan hokeyyyy!!! Kalau dalam drama swasta melayu ni selalu actor actress akan cakap I tak sama dengan U tau....ayoyo of coz la tak sama kan??  

Tak mau mengarut lagi jom baca je sini...





tengok kat ingredient tu...

Monday, July 29, 2013

BERPANTANG dengan SET BERPANTANG SHAKLEE lebih mudah....

Assalamualaikum readers,

Today is monday...of course la monday blueskan...saya pun boleh di katakan amat penat sebab baru sampai pukul 3.30 pagi tadi dari Alor Setar..Tapi itu bukan alasan untuk tidak update blog ku ini...

Sepanjang bercuti hujung minggu ni ada yang bertanya saya tentang Set Berpantang / Bersalin Shaklee...Jadi hari ini nak bercerita sedikit tentang Set Berpantang Shaklee ni...

Saya semasa bersalin..saya menggunakan set berpantang dari tanamera...yang saya kenali melalui pembacaan & testimoni ibu ibu yang telah menggunakannya...tetapi untuk set tanamera ini ada yang saya tidak makan sewaktu dalam pantang kerana anak saya naik ruam ruam merah di muka selain badannya rasa panas dan sentiasa berpeluh tak kira masa...item item dalam set tanamera juga banyak yang untuk kegunaan luaran seperti pilis, herbal blend letak kat perut, mandian herba, etc...memang di akui badan saya cepat rasa ringan tetapi masih ada barang yang saya tidak dapat guna sepenuhnya...itu yang buat tak happy tu..

Dan masa itu baru terfikir sebab apa saya tak guna SET BERPANTANG SHAKLEE je masa bersalin tu kan?? hermmmm....

Kalau lah saya ditakdirkan mengandung lagi saya pasti mahu cuba set berpantang Shaklee ini & rasai sendiri perbezaannya...



Kenapa Set Berpantang Shaklee...

1) Set ini boleh digunakan serta merta...tak perlu menunggu hari ke 4 macam sesetengah produk dipasaran
2) Set ini produknya untuk kesihatan dalaman bukan seperti produk lain yang mementingkan luaran.
3) Set ini juga mudah di consume sebab dalam bentuk pil tak perlu nak di bancuh kecuali ESP sahaja yang di bancuh.
4) Set ini friendly breastfeeding..ibu ibu tak perlu risau akan produk yang effect susu sebab panas herba ke ape ke...sebab semuanya semulajadi..tak perlu risau...
5) Set ini juga amat sesuai untuk ibu ibu yang berpantang sendiri..tak ade orang nak jagakan kerana ibu uzur, ibu sudah meninggal, MIL pun sakit, etc..
6) Testimoni yang telah menggunakannya juga semuanya memberikan feedback yang baik dimana selain anda cepat sihat, anda juga dapat meriah susu badan untuk baby tercinta...

Jadi...bukankah berbaloi tu??

Jom baca baca dulu fungsi setiap satu produk dalam set ini :

1) B Complex  
  • Badan merasa lebih bertenaga walaupun tidak cukup tidur
  • Anti stress
  • Elakkan angin meroyan
 2) Vita Lea
  • Membentuk sel darah untuk menggantikan darah yang banyak keluar ketika bersalin
3) Vita -C
  • Cegah selesema dan elakkan anemia (kurang darah)  
4) Osteomatrix
  • Elakkan sembelit semasa berpantang
  • Menguatkan tulang dan gigi kerana kalsium yang tinggi
  • Mengurangkan lenguh lenguh badan, sakit pinggang, lutut , tangan, kaki
5) Zinc
  • Cepatkan pembaikan luka dalaman & luaran
  • Berfungi sebagai ikan haruan moden
  • Elak rambut gugur
6) ESP (Energy Soy Protein)
  • Sumber protein ibu 
  • Memekatkan susu
  • Membekalkan tenaga
Dah baca kebaikan set ini...

Mahu cuba jom pm saya...

Untuk yang mahu mencuba trial pack set berpantang juga ada disediakan...

Boleh PM saya ye...

MAISARAH AZEMI
012 593 1141