Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Wednesday, August 28, 2013

Petua Merawat SENGGUGUT

Assalamualaikum Semua...

Salam semua...kepada wanita - wanita yang selalu berhadapan dengan masalah senggugut setiap kali datangnya period...meh baca kat sini petua merawat senggugut...mungkin mengambil sedikit masa anda untuk menyediakan bahan-bahan yang diperlukan tapi mana tau usaha anda ini dapat melenyapkan sakit senggugut dalam kamus hidup anda...setakat ini, Alhamdulillah saya tidak lah pernah menghadapi senggugut ini yang tahap sampai tak boleh buat kerja ataupun kena ambil MC setiap kali period...minta la dijauhkan ye...so mari baca petua nya ye...manfaat kan ye...:)





Petua 1 : 

Senggugut memang menyakitkan. Untuk mengatasinya, ambil sembilan biji pinang tua, dibakar hingga menjadi arang lalu ditumbuk halus. Campurkan secawan air suam dan minum sembilan hari berturut-turut dari hari pertama datang haid.

Petua 2 : 

Ambil segenggam halia dan tumbuk lumat. Masukkan halia ke dalam segelas air suam, apabila halia mendap barulah diminum air tadi didahulukan dengan selawat. Hasilnya senggugut akan hilang.

Petua 3 : 

Ubati senggugut dengan minuman air rebusan rumput jarum emas atau rumput rempah padang atau rumput cengkih padang semasa kedatangan haid atau sebelumnya.

Petua 4 : 

Ambil sembilan biji pinang tua , dibakar hingga menjadi arang dan ditumbuk halus. Campurkan dengan secawan air suam dan minum. Amalkan petua ini sembilan hari berturut-turut dari hati mula kedatangan haid. Insyaallah, mujarab.

Petua 5 : 

Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam . Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan . Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid . Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun . Tapi saya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan .

Petua 6 :
Semasa sakit ketika haid, hendaklah sentiasa meminum air teh pahit tanpa gula.


Cuba la ye...

Jika hidup di kota serba serbi sibuk dengan kerja, anak² juga lifestyle zaman sekarang ini tentu tidak berkesempatan untuk membuat semua ini...Tetapi jangan risau kerana....

Dalam rangkaian Shaklee untuk masalah yang berkaitan SENGGUGUT, PERIOD TAK TERATUR, PMS Syndrome yang melampau juga anda dalam planning untuk mendapatkan cahayamata tetapi sering tak berjaya...boleh cuba GLA ini...



Anda mungkin boleh mencuba GLA Shaklee yang khusus untuk merawat masalah masalah kesihatan wanita...

Fungsi GLA COMPLEX adalah :

Credit to Bellezamom.com for picture...

Berminat untuk dapatkan GLA Complex boleh PM saya segera...harga yang amat berbaloi ditawarkan untuk anda sempena merdeka ini...

SHARING is CARING




MAISARAH | 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
FB Page - Sarah Body Food
COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN



Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment