Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Monday, May 12, 2014

[ TESTIMONI MEALSHAKE ] Anak saya tak suka makan dan berat badan hanya 7 kg apa saya nak buat??

Masalah saya anak saya tak suka makan. Dah macam macam cara saya buat, tapi dia tetap tak suka makan. Sekarang dia dah berumur 1 tahun 2 bulan tapi berat badan dia hanya 7 kg. Setiap kali keluar berjalan jalan pasti ada yang bertanya " anak berapa bulan?" . Sedangkan anak saya dah setahun lebih tapi anak saya aktif dan selalu berpeluh cuma dia tak suka makan dan terlalu kecil.  >>> Anonymous

Inilah rintihan si ibu yang telah dilayangkan emailnya kepada saya. Saya memahami kerana saya juga mempunyai situasi yang serupa dengan Puan ni. Anak saya Ammar Firas baru saya bawak pergi 1 tahun 6 bulan imunisasi kena cucuk 3 serangkai & seperti biasa timbang berat & tingginya. 


Berat nya pada 1 tahun 6 bulan (18 bulan ) >>> 9 kg , tinggi 76 cm

Berat nya pada 1 tahun ( 12 bulan ) >>> 7.5 kg, tinggi 72 cm

Ammar Firas lahir seberat 3 kg

Jika baby seusianya memang dah berat 11 kg - 12 kg tapi anak saya hanya 9 kg. Tapi saya nampak perubahan pada minatnya pada makanan. Kalau dulu dulu lagi teruk bila tunjuk ja terus alih mulut ke tempat lain dan selepas saya masukkan sesudu kecil KFC dalam MEALSHAKE anak nampak la nak makan cuma cara makannya tu bercampur dengan nak main. Nak duduk atas kerusi makannya nak ada pinggan & sudu then akan ketuk ketuk buat bunyi bising. Selalunya saya letakkan makanan dalam pinggannya dan biarkan dia makan sendiri sebab kalau saya nak suap memang dia tak nak kadang kadang je nak. 



Walaupun penerimaan Ammar Firas tak 100 % lagi pada makanan tapi Alhamdulillah at least sikit sikit pun masuk juga dalam mulutnya. Apa yang penting adalah konsistennya kita & kesungguhan kita nak beri dia makanan. 

Ramainya yang bising badannya kecik dan banding bandingkan dengan anak yang bambam.. bagi saya bukan itu yang jadi ukuran adakah sihat anak yang bambam dan tahap obes sebelum umur yang sepatutnya?? Yang penting anak saya sihat & aktif. Banyak projek yang dia nak buat lepas satu satu projek dia. Itu menunjukkan motor kasarnya & motor halusnya sedang berjalan. Doktor juga kata jangan risau anak yang aktif anak yang bijak kerana sentiasa explore benda baru.

Jadi ibu ibu tak perlu nak stress sangat tentang hal ini. Setelah saya cuba MEALSHAKE anak saya dah jarang kena demam pakej batuk, selsema walaupun cuaca sekarang sekejap panas terik sekejap hujan lebat. Saya pun pernah bercerita tentang anak saya yang kena PNEUMONIA bulan 1 2014 yang lepas. Kisahnya baca SINI >>> KISAH PNEUMONIA AMMAR FIRAS

Sungguh kurus dia masa tu jadi saya sama sekali tidak mahu anak saya sakit dan warded berhari hari hanya kerana lokek dengan kesihatannya. 

Saya rela mengelap kerusi makannya yang bersepah termasuk lantai yang bersepah dengan makanan yang dibuang ke bawah asalkan dia mahu tunjuk minatnya pada makanan & mahu makan walaupun sedikit. Harapnya anak saya akan terus sihat walafiat & pastinya saya akan introduce OMEGA GUARD pula untuknya perlahan lahan. 

Jom baca TESTIMONI ANAK SUDAH NAIK BERAT BADAN


" Berat Darwish sudah naik dari 9.4 kg - 10.3 kg , setelah 3 bulan ambil MEALSHAKE tiada lagi demam, batuk dan selsema yang kerap, selera makan juga tambah kuat, asma berkurangan " ~ Pn Ummi Darwish




Selera Adam bertambah, berat naik & semakin sihat lepas sebulan ambil MEALSHAKE >> 8.9 KG - 10.1 KG


Jangan abaikan keperluan anak anda. Mereka sihat hati anda juga senang dan tenang. PROMO MEALSHAKE BULAN NI.. belikan untuk anak anda sekarang juga.



MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda