Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Wednesday, March 12, 2014

Cara Mengatasi Morning Sickness atau mual dan muntah Pada Masa Awal Kehamilan

Salam sihat semua. Sihat tak hari ni? ceria tak? Ibu ibu yang sedang hamil ada morning sickness tak? Harap semuanya ok ok je ye.

Mual dan muntah di pagi hari pada masa awal kehamilan memang banyak dialami oleh wanita hamil, terutama oleh mereka yang baru pertama kali hamil. Saya juga mengalami Morning Sickness semasa mengandungkan Ammar Firas tapi temasuk dalam yang ringan ringan sahaja dah hanya mengalaminya dalam trimester 1 kehamilan. Alhamdulillah tak la teruk sangat macam orang lain kan.. 

Tapi walaupun dalam 3 bulan pertama ia juga telah mengganggu aktiviti seharian saya & menyebabkan muntah muntah apa saja yang saya makan. Morning sickness yang kritikal tahap teruk ada juga di alami oleh ibu ibu sehinggalah hari melahirkan.. teruk kan kalau macam tu..moga moga pregnant yang akan datang jangan lah teruk sangat morning sicknessnya. Saya kongsikan di sini beberapa cara mengatasi morning sickness.   



Cara mengatasi morning sickness atau mual dan muntah saat pagi hari di masa awal kehamilan 
  • MAKAN PIL >>>  Pil atau tablet multivitamin untuk kehamilan. Zinc dan vitamin B6 adalah vitamin dan mineral yang baik untuk mencegah mual pada kehamilan. >>> Boleh cuba B Complex Shaklee & Zinc Complex Shaklee. Selain itu makanan berprotein tinggi juga amatlah penting pada awal awal kehamilan. Anda boleh cuba ENERGY SOY PROTEIN (ESP) semasa di sahkan hamil.


ESP SHAKLEE SEPANJANG BULAN MAC 2014 SEDANG HARGA RUNTUH... JANGAN LEPASKAN PELUANG YE... SEMEMANGNYA BERBALOI BALOI LA!!


  • CUBA AKUPUNKTUR >>> Akupunktur, ilmu pengubatan tradisi Asia Timur dengan tusukan jarum khusus pada titik-titik tertentu pada tubuh akan dapat membantu menyamankan mual-muntah.
  • MINUM CUKA >>> Ketika hamil, kelenjar-kelenjar dalam mulut akan menghasilkan lebih banyak air liur dan ini bisa membuat anda merasa mual. Campur 2-3 senduk teh cuka  dalam secangkir air hangat dan minum sebagai teman sarapan.
  • JALAN-JALAN DI TAMAN >>> Latihan olahraga ringan dapat membantu meringankan berbagai gangguan pada kehamilan, termasuk panas dalam dan morning sickness.
  • PILIH YANG NATURAL >>> Terbuat dari bahan-bahan alam, macam tumbuhan dan mineral, pengubatan cara homeopati dapat amat membantu mengatasi mual muntah.
  • HIRUP AROMATERAPI >>> Titiskan tisu dengan beberapa titis minyak essential aromaterapi lemon atau jeruk mandarin untuk dihirup saat anda merasa mual.. (Saya dulu mak pesan suruh bawak limau nipis dalam beg bila rasa mual bau limau nipis tu... it works!! )
  • REFLEKSOLOGI >>> Minta ahli refleksi berpengalaman untuk menekan titik-titik di kaki yang dapat membantu anda mengurangi mual muntah.

Jika anda mahu bertanya lanjut mengenai Shaklee boleh hubungi saya. Sebarang pertanyaan akan di layan serta merta. HARGA PROMO + FREE GIFT MENANTI ANDA.



MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment