Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Sunday, January 5, 2014

TESTIMONI SET 3M PENYUSUAN SUSU IBU...SUSU BANYAK + BADAN LANGSING + KULIT CANTIK + KEPUTIHAN HILANG...PAKEJ BERGANDA-GANDA!

Salam Ahad...

Pagi ni boleh cilok masa sikit nak hapdate tentang SET 3M la...Apa itu SET 3M






Sharing di sini kisah PN SHARIZAD DAUD tentang penyusuan untuk anak kesayangannya...Semoga jadi matlamat setiap ibu di luar sana dalam memberikan yang terbaik untuk amanah Allah ini....


TESTIMONI SET 3M PENYUSUAN SUSU IBU

*****************************************************

Assalamualaikum semua... semoga hari ini lebih baik dari semalam... harap semua sihat, cantik dan menawan.. Petang ni nak sharela pengalaman masuk 9 bulan menjadi pengguna Shaklee... Nak tau bagaimana saya mula terjebak menjadi pengguna shaklee?,,

Ok citernya gini... 24.4.12 saya telah melahirkan anak kedua Puteriku yang amat disayangai.. kehadirannya sangat2 dinantikan.. NUR ZAFIRAH... Alhamdulillah sepasang dah cahaya mata ku.. amanah Allah... start hamil kedua saya memang dah berazam untuk BF... Saya gagal menyusukan anak sulong saya Muhammad A'zim setelah menantikan kehadirannya dalam hidup saya dan suami selama 5 tahun...terasa terseksa naluri keibuan apabila azim tak nak DF.. letak je pada breast dia nangis... ditambahkan pula saya Inveted nipple n kecik.. saya sangkakan sebab keadaan nipple Azim tak nak DF.. saya terpaksa memerah.. setiap hari... setiap kali Azim nak menyusu.. badan sakit... tidur , rehat tak cukup.....dapat bagi susu perahan selama  40 hari jer.. susu dah kering...  banyak kesilapan saya... Gagalnya saya disebabkan kurangnya ilmu penyusuan bukan disebabkan keadaan nipple....sedih yang teramat sangat.. 
Susu saya mula merudum... so saya mula mencari sesuatu yang boleh banyakkan susu..saya telah diperkenalkan oleh Zura Betty tentang set Penyusuan Shaklee... saya bersetuju untuk mengambil set lengkap SHAKLEE. Hari 30 hari berpantang bermulalah saya menjadi pengguna Shaklee..saya terus mengambil vitamin shaklee seperti yang dicadangkan oleh Zura..hasilkan nampak selepas 2 minggu penyusuan.. bermulalah perjalanan hidup yang baru.. Vitamin pertama yang saya mula makan OSTEMATRIX.. saya telan 4 biji sebelum tidor... Fuh... esok pagi pagi perut memulas mulas.. pembuangan sangat lancar.. ( Opps.. lupa nak habaq.. selepas bersalin Zafirah saya mengalami sembelit yang kronik.. terpaksa bergantung ubat sembelit yang dibeli en.suami di farmasi) bayangkan sebulan saya derita masalah sembelit.. baru luka jahitan miss V nak ok..bila sembelit tak ke kembang semula.. lepas membuang.. Miss V sakit semula.. Lepas ambil Ostematrix n Alfalfa Alhamdulillah masalah Sembelit saya dah selesai..gembira tak terkata.. OSTEMATRIX  ni kesannya cepat.. badan saya cergas.





Masuk minggu kedua penggunaan SET 3M BF dengan jumlah pengambilan air kosong yang banyak dan makan nasi 4 kali sehari serta buat Power Pumping .. Alhamdulillah.. Susu mula banyak.. Breast asyik full je.. gembira tak terkata.. hanya Tuhan saja yang tahu.. Terima Kasih Ya Allah diatas RezekiMu.. saya DF Zafirah dengan hati berbunga-bunga gembira.. senyum tak lekang dibibir bila tengok Zafirah menyusu... Hahaha.. paling best  Zafirah asyik tersedak - sedak je.. tau kenapa?.. Air susu kuar laju.. ada sekali terlepas dari mulut Zafirah.. nah.. memancut2... macam paip bocor.. basah muka Zafirah, basah baju Zafirah.. kelam kabut saya cari tuala tutup nipple n lap Zafirah.. Lepas pada peristiwa tu setiap kali DF saya akan lapikkan tuala bawah leher Zafirah.. setiap kali DF jugaklah baju saya n seluar Zafirah basah lencun cz sebelah lagi Cik B.. susu menitis laju...jadi saya mula menyimpan stok... Set ni memang BEST...

  SET 3M MILK BOOSTER YANG SAYA AMALKAN

Saya perasan setelah makan vitamin shaklee Miss V saya dah tak sakit, luka jahitan dah kering, rahim pun dah ok.. tak rasa rengat-rengat.. badan sihat, tak stress lagi.. kalo dak stress dek kelakuan Si azim dok usik baby Zafirah.. Nyepah barang.. berperang dengan Azim... (yela baru 2tahun lebih kan.. memang tengah lasak.. dah la tu cemburu orang tak pedulikannya..).. Selama tu jugak hari2 saya bertenaga.. malam tido kol 1pg, bangun 6pagi.. kekadang siang tak tidur... rehat??? surelah tak cukupkan.. tapi saya masih punyai tenaga, segar bugar gitu sampaI ke petang... badan sangat ringan.. ( Saya memang tak ambil rempah ok.. badan tak tahan.. alahan pada rempah..)...

Saya diuji lagi.. 52hari berpantang saya diarah untuk berkursus.. Kursus Induksi Umum.. selama 7hari di Hotel Sri malaysia Sepang..Hari pertama berkursus sangat - sangat huru hara dibuatnya.. jadual kursus memang padat.. saya berkira2 waktu pam.. huhuhu...Napa lak Huru hara??? mana taknyer saya DF Zafirah 2jam sekali... so setiap 2jam jugaklah Cik B full.. penuh sepenuhnya... baju basah...tang situ je... hahaha...alhamdulillah urusetia bagi kelonggaran pada ibu yang BF..Hari kedua dah tak tahan sangat bengkak susu saya saya suruh mak datang bawak Zafirah... terlepas rindu yang teramat sangat... Zafirah tak mium byk sangat guna botol.. malam menangis je cari nenen... Sian Zafirah.. rasa berbunga riang lihat Zafirah DF.. sangat-sangat gelojoh... kosong sebelah Cik B, tukar Sebelah lagi... tak mau lepas nenen... terus tertidur ... waktu berpisah Tuhan  je tahu perasaan saya saat itu... mengalir air mata deras terpaksa berpisah dengan Zafirah...( tetiba Mengalir pulak air mata ni terkenang memori ketika itu..).. tiap kali pam teringatkan Zafirah..hanya baju dan kain napkin dicium untuk melepaskan rindu dihati.. air mata mengalir setiap kali sesi perahan...

Pernah sekali pakai baju korporat biru muda plain... rehat 10.30 pagi tak sempat memerah kol  1.00 ptg baru berpeluang memerah.. tak perasan baju basah bertompok tang dua-dua cik B jer... Hahaha... abis kelas baru perasan... terus fikir.. dorang perasan ke ye??? lantaklah kalau nampak. 
nasib baik ada geng  dengan Ummu Aishah..banyak belajar dari aishah.simpan susu.. " akak simpan susu kat kitchen je.. peti ais dalam bilik tak sejuk sangat.. nanti susu rosak.." bagitau Aishah. mula2 malu nak soh budak lelaki tu simpankan.. bila dah hari2.. saya sampai je kat situ.. dia lak tanyer " akak nak simpan susu ye.. saya tolong simpankan".. fuh.. terasa bangga tatkala itu..  selama berkursus saya dan Aishah saling mengadu... badan bisa2.. Cik B asyik bengkak je.  Aishah nak demam.. begitu juga saya.. terpaksa telan panadol. ( sweet memory) thanks Aishah...


Balik rumah..Zafirah xnak DF.... ku kuatkan semangat, cekalkan hati dan berdoa... Alhamdulillah lama pujuk.. baru nak nenen... Cerita tak terhenti disitu.. keesokan harinya saya tak boleh bangun.. badan panas, bisa n sakit-sakit.. tak terdaya untuk bangun..telan panadol.. DF zafirah Cik B kiri terasa sakit sesangat.. sebelah kanan ok je.. bila pam keluar cecair pekat bewarna kuning.. mula cuak.. tak kan nanah.. try google... dan cari persamaan.. terjumpa MASITIS... tanda-tanda tu ada pada saya( breast rasa panas n kemerah-merahan dan bengkak).. terus p jumpa doktor.. doktor bagi kurang bengkak,antibiotik n panadol..saya just DF sebelah kanan je.. kiri pam n buang susu tu coz risau ada bakteria...start dari itu saya terus ambil Lecithin Shaklee.. selama 4hari tak DF sebelah kiri.. Susu drop.. pam dapat 0.5 oz je.. berbanding sebelah kanan 5oz..saya tak putus asa.. saya wat Power pumping.. lepas DF Zafirah saya pam.. Alhamdulillah kuantiti meningkat...


Lepas ambil lecithin terasa lebih teruja dengan Shaklee. bila timbang.. MACAM TAK PERCAYA berat turun sebanyak 12kg ( setelah 4 bulan penggunaan) Alhamdulillah. saya dah boleh pakai baju masa bertunang   dan anak dara dulu... Lecithin + Alfalfa + ESP SANGAT BERKESAN .. penurunan yang saya telah impi-impikan selama beberapa tahun.. makan control ke? percaya atau tak memang saya tak kontrol makan.. pagi nasi, tgh hari nasi,ptg nasi, mlm nasi.. lapo je perut ni.. semua saya bedal.. Selain tu kulit muka pun halus..



Sehingga hari ini saya masih setia mengamalkan Vitamin Shaklee untuk membantu penyusuan dan mengekalkan kesihatan di tahap yang optimum..buktinya pada tanggal 5 November 2013, saya telah menerima keputusan darah dan tahap kolestrol saya turun 5, diabetis terkawal tak perlu ubat..buah pinggang ok, jantung sihat.. So sekarang saya tambah pula pengambilan Omega Guard untuk kesihatan Jantung, Kolestrol n Meningkatkan kecerdasan minda.. Saya share omega dengan Mak saya dan Azim..


Alhamdulillah setelah sebulan ibu saya makan Omega Guard bacaan Darah tinggi & kolestrol turun. 

Saya berikan anak saya Azim omega untuk kecerdasan minda dan imunisasi coz Azim kerap sangat selsema dan cirit birit. 




********************************************************************

Teruja tak?? Bonus berganda ganda tu..tak payah nak penin kepala...kalau korang tak mau memang rugilah ye...

Nak beli tak ? Nak FREE CONSULTATION ? 

Saya boleh beri semua hokeyyyy!!

Jom SHAKLEE!


MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment