Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Thursday, April 10, 2014

BADAN SEGAR BUGAR WALAUPUN BERSALIN CZER (CAESARIAN) gara gara Shaklee

Salam semua.. semoga sihat sihat hendaknya... In shaa Allah...

Ibu yang sedang sarat mengandung & menanti hari nak bersalin mesti perasaannya berdebar - debar kan?? 
Teringat masa nak bersalin Ammar Firas si jantung hati saya tu setahun lima bulan yang lepas memang tak tahu nak describe perasaan campur baur dalam hati ni... Masa tu fikir hanya nak lahirkan baby dengan selamat tanpa ada komplikasi.. berjalan lancar segalanya... Alhamdulillah semua berjalan lancar maka Ammar Firas dilahirkan secara normal pada 7 November 2013. 

Ketika melalui sangat genting untuk melahirkan ni kerana komplikasi tertentu seperti anak yang kedudukan songsang, jalan untuk nak deliver baby secara normal tak bukak2, ibu sudah tak berdaya lagi ataupun berkemungkinan jika lambat baby keluar akan lemas jadi prosedure Caesarian akan dilakukan oleh doktor.

Tentunya semua pun tahu selagi boleh kita sebagai wanita mahu lahirkan baby secara normal kerana dari segi penjagaan bersalin secara normal ini adalah lebih mudah banding dengan Czer. 

Jom kita baca pengalaman Pn Weeda ni yang bersalin secara Czer

=======================================================


 " Dua bulan yang lepas sepupu saya Weeda bertanyakan saya pasal supplement Shaklee..Mula2 tu dia tanye saya mkn ubat ape susu masih ada sampai sekarang..Saya pun story mory la dengan dia pasal Shaklee...Then dia tanye " Eh, ada ubat utk set bersalin tak?" Memang ada...So saya suggest la dia Set C add on alfalfa lagi sebab dia nak bf anak dia jugak...Lupe nak bgtau Weeda ni bersalin anak no 2 secara czer..Anak 1st dia pun czer..Dah nasib anak suke keluar ikut tingkap :p Senasib la kita yer...Hehe...

Lagi satu Weeda ni sama macam saya..Sama yg mcm mane?Well both of us tak suke mkn segala jamu2 ni...Yekkk...Jenuh la mak2 kiteorg membebel suruh mkn jamu, kite org buat dek je...Hehehe....So saya ajar la cara-cara mkn Set Bersalin Shaklee tu..Saya suruh dia ambik Vitalea sehari sebelum dia czer..Oh doc mmg dah bgtau awal2 kt dia kena czer coz uri di bwh...

So lepas sebulan dia bersalin barulah saya berkesempatan melawat Weeda..Hehe..Padahal rumah dekat je...Bz kerja (alasan)..Terkejut bile saya sampai rumah dia, makcik saya cakap Weeda baru sampai dari Limbang...Perjalanan dari Miri ke Limbang makan masa 3-4jam..Dan untuk pengetahuan semua di Sabah & Sarawak manede highway..jln biase je...Dengan lubang sana sini..Alah..jalan kampung je..Semasa saya mengandungkan Arissa 5 bulan saya pernah balik dr KK-Miri which is melalui Limbang, 8 hours journey..Sampai ke rumah, esok nya terus pegi jumpa bidan berurut...Kenapa?Peranakan saya terturun sebab terlalu terhentak2..Jalan dia lubang2...Just imagine Weeda baru sebulan bersalin, czer pulak tu dah jalan jauh mcm tu....

Jawapan Weeda bila mak saya membebel kat dia " OK lah ngah...Elok betul mkn ubat tu (set bersalin shaklee). Luka bedah cepat je baik..Tak sakit sgt mcm 1st beranak dulu...Nak pusing badan pun sakit...Ni sedap je nak pusing kiri kanan..."

Saya pun macam tak percaya tengok dia..Mcm org bersalin normal je..Laju je dia jalan...Ish...Weeda cerita lagi.."Masa kt ward doctor hairan tengok aku...mcm bukan czer.Hahaha..."


=======================================================

Kenapa Set Bersalin Shaklee ni BAGUS?



Meh sini saya listkan...

Vita-Lea - bersama Iron formula yang sgt penting utk tubuh selepas bersalin
Perasan tak farmasi akan bekalkan iron tablet bila kita discharge... tujuan apa tau tak? tujuannya supaya kita boleh cepat bertenaga..  lepas bersalin muka kita akan pucat sebab tak cukup darah kerana darah banyak keluar semasa proses melahirkan... memang wajah saya pucat lesi masa lepas bersalin tu... kepala pulak pening pening lalat... jalan rasa terhuyu hayang je... Kan bagus kalau masa itu saya dah kenal Shaklee memang confirm confirm saya telan Vitalea je.

B Complex - elak kemurungan, anti-stress, stabilkan hormon
saya dulu agak stress okay...asyik nangis2 je..dahla Ammar Firas asyik nangis nangis je... tido kejap je dah jaga semula.. saya memang tak cukup tido...Mmg stress gila gila lah...Alangkah baiknya kalau saya ambil B Complex..

Vita-C- membantu memperbaiki tisu sel, mempercepatkan penyembuhan luka
Farmasi juga bekalkan Vita C tapi untuk seminggu macam tu je... fungsi untuk cepatkan baik luka juga bagi imun badan tu kuat semula.. maklumlah after deliver habis semua tenaga kudrat kita dah keluarkan.. Kalau ambil Vita C lagi cepat saya segar bugar... 

Zinc Complex - membantu luka (terutama luka dalaman) cepat sembuh
Saya dulu hari2 mak saya masakkan ikan haruan..naik muak nak mkn...huhuhu....Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Masak bakar la, sup la, masak buh cili cili tu... sebab apa ye?? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc. Kalau kat ikan tu mungkin zat zinc tu dah hilang masa proses memasak... kalau zinc tablet tu tentu tentu la dah confirm masuk badan semua.. Alangkah baiknya saya kalau saya ambil Zinc jadi taklah saya sampai nak termuntah2 makan ikan haruan hari2... haha!!

Nak lagi best tambah pulak ESP Shaklee... nanti susu badan anda keluar sampai bengkak susu.. denyut denyut Miss B anda... Wow.. anak kenyang tido pun lena, timbang timbang berat si anak wow bam bam betul... timbang berat si ibu pulak lagi WOW sebab dalam pantang je dah dapat berat anak dara... TERBAEKKK KAN???

Masih nak cari yang lain ke?? Anda rugi lah tak cuba.. yang 2nd baby nanti IN SHAA ALLAH saya pasti cuba SET BERSALIN SHAKLEE... tak cari lain dah !!



Berminat untuk mencuba... boleh hubungi saya saja... FAST REPLY!! READY STOCK!!



MAISARAH 
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment