Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Tuesday, April 1, 2014

Cara Melegakan Rheumatoid Arthritis dengan Shaklee

Salam semua...



Harini saya ingin berkongsi mengenai penyakit Rheumatoid Arthritis (RA). Penyakit ini menyerang sendi2. Jika ia tidak dirawat lebih awal, ia boleh mengundang kepada kehilangan daya pergerakan. 

Rheumatoid Arthritis (RA) merupakan penyakit kronik yang berlaku akibat kecelaruan sistem pertahanan badan (penyakit autoimun). Ketidakseimbangan sistem pertahanan ini menyebabkan keradangan pada sendi, terutamanya di selaput synovium. Ini mengakibatkan cecair synovium yang berlebihan dalam sendi. 

Oleh itu sendi menjadi sakit, bengkak dan tegang. Jika proses keradangan ini berterusan, kerosakan tulang akan berlaku dan akhirnya menyebabkan kecacatan sendi. Selain sendi, ia juga boleh melibatkan organ-organ lain seperti paru-paru, kulit dan mata.



RA menular dalam 3 peringkat. Peringkat pertama ialah bengkak pada lapisan tisu sinovia yg menyebabkan kesakitan, kepanasan, kekejangan, kemerahan dan bengkak di sekeliling sendi. Peringkat kedua ialah pembesaran dan pembahagian sel yang pantas mengakibatkan cecair sinovia menjadi pekat. Dalam peringkat ketiga , sel yang meradang akan mengeluarkan enzim yg mungkin memakan tulang dan rawan mengakibatkan sendi yg terlibat hilang bentuk dan kesejajarannya, lebih kesakitan dan kehilangan daya pergerakan.


Serangan Rheumatoid Artritis (RA)

RA lazimnya melibatkan mereka yang berumur dalam lingkungan 30 hingga 50 tahun tetapi ia juga boleh berlaku di kalangan kanak - kanak. Kaum wanita mempunyai  kekerapan 3x ganda lebih tinggi untuk menghidap penyakit ini berbanding kaum lelaki.

Tanda- tanda dan Gejala
  • Sakit dan bengkak pada sendi di kedua-dua belah kaki dan tangan.
  • Kekakuan sendi yang lebih ketara di sebelah pagi atau selepas lama berehat.
  • Berasa letih dan lesu 
  • Kekeringan mata dan mulut.









Terdapat 3 langkah supplements Shaklee dapat membantu penyakit RA. Langkah pertama membantu mengkalkan tulang rawan yang sihat dengan Advanced Joint Health Tablet (AJHT). Langkah kedua mengurangkan inflamasi dengan Omegaguard. Langkah ketiga mengekalkan sel tulang yang sihat dengan Ostematrix. 





 1.  Advanced Joint Health Tablet (AJHT)

Ia dipilih kerana tidak mengandungi kondroitin sulfat sebab ia tidak diserap denganbaik bila diambil secara oral. Kajian terkini menunjukkan kondroitin sulfat mengganggupenyerapan glukosamina yang biasanya senang diserap. 











2. Omega Guard



Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak  omega- 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.
Omega-3

  • Melambatkan degradasi tulang rawan
  • Boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi - mengurangkan gejala-gejaladalam penyakit sendi
  • Bertindak sebagai pelincir –> membantu bergerak lebih bebas apabila sendi-sendiberkeriat-keriut & sakit


 3. Ostematrix



Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang-tulang, tetapi juga bantu mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis.


Jika anda penghidap Rheumatoid Arthritis dan terlalu bergantung pada ubat ubatan hospital apa kata anda berubah kepada Shaklee dan mencuba SET UNTUK RHEUMATOID ARTHRITIS ini... In shaa Allah mana tahu sakit anda akan beransur lega... Semuanya atas kehendak Allah tapi kita boleh berusaha kan??


MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment