Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Thursday, January 16, 2014

SHAKLEE SET KESUBURAN RAWAT ENDOMETRIOSIS DAN FIBROID

Salam Jumaat penuh barakah...

Tengah buat apa tu? Banyak yang sedang bersantai bersama keluarga maklumlah banyak yang bercuti harini kan?

Sebelum tu nak share sikit info tentang ENDOMETRIOSIS & FIBROID...

Endometriosis adalah keadaan perubatan yang membabitkan sekitar 89 juta wanita dalam usia melahirkan anak diseluruh dunia. Bagi endometriosis, tisu yang melitupi bahagian dalam uterus (endometrium, dari perkataan endo, "dalam", dan metra, "rahim") didapati tumbuh di luar uterus, pada atau kawasan lain badan. Biasanya, endometrium tanggal setiap bulan semasa kitaran haid; tetapi, bagi endometriosis, endometrium yang salah letak tidak mampu keluar dari badan. Tisu endometriotic masih tanggal dan berdarah, tetapi hasilnya berbeza: pendarahan dalaman, penguraian darah dan tisu yang tanggal, keradangan kawasan sekitar, sakit dan kemungkinan pembentukan tisu parut. Tambahan lagi bergantung kepada tempat tumbuh, berlaku gangguan kepada fungsi biasa bagi perkumuhan najis, pundi kencingusus kecil dan organ lain dalam ruang pelvik mungkin berlaku.





Endometriosis merupakan keadaan yang disebabkan oleh estrogen berlebihan yang dihasilkan oleh tubuh wanita, dan timbul kebanyakannnya semasa tahun melahirkan anak.

Endometriosis dikaitkan dengan kurang kesuburan dan punca kedua terbesar kemandulan dikalangan wanita yang ovulate secara normal.

Fibroid adalah sejenis ketumbuhan bukan kanser (non-carcinogenic tumor) yg berlaku dalam organ peranakan pada bahagian abdomen. Jenisnya pun ada macam-macam. Boleh rujuk kepada doktor yg lebih arif. Kalau kecil mungkin doktor bagi ubat atau biarkan sahaja. Kalau semakin besar , merisaukan juga tanpa dirawat. Semasa kecil lebih mudah dirawat untuk mengecutkannya. 




Antara gejala yang sering dialami oleh penghidap fibroid adalah perubahan haid yang banyak, sakit semasa hubungan seks, mungkin kerap membuang air kecil dan juga air besar, pembesaran dalam rahim dan perut, keguguran dan infertiliti. Ini adalah kerana fibroid yang membesar kebiasaannya akan memberikan tekanan pada organ yang berada di sekitar rahim (uterus), iaitu pundi kencing dan hujung usus (rektum).

Now dah tau kan apa itu penyakit ENDOMETRIOSIS & FIBROID... Jom layan testimoni dulu..


TESTIMONI SHAKLEE SET KESUBURAN RAWAT ENDOMETRIOSIS DAN FIBROID...  




Pn Nurul Azliza adalah Pemilik Page Mommies 2 Be..

Beliau mengalami masalah senggugut yang teruk & selepas berkahwin masalah senggugutnya semakin menjadi jadi. Beliau gagahkan diri membuat ujian darah dan Doktor mengesahkan beliau menghidap Endometriosis & Fibroid. Semasa menjalankan pemeriksaan didapati terdapat 6  ketul Endometriosis di kiri & kanan rahimnya. Dan apa yang menggembirakan beliau setelah 10 bulan ber SHAKLEE kini Endometriosis beliau hanya tinggal 2 ketul sahaja di sebelah kiri. Syukur Alhamdulillah.

Apa yang Pn Nurul Azliza ambil untuk rawat ENDOMETRIOSIS DAN FIBROID ?

Beliau telah mencuba SHAKLEE SET KESUBURAN , ESP SHAKLEE, GARLIC COMPLEX SHAKLEE & OSTEMATRIX SHAKLEE :



Kini beliau mampu tersenyum kerana masalah ENDOMETRIOSIS DAN FIBROID telah dapat di atasi dan jika diguna secara berterusan mungkin yang 2 ketul lagi tu pun boleh hilang juga...

Bagi anda yang mempunyai masalah yang sama...jangan rasa tertekan sebaliknya jom cuba gabungan beberapa produk SHAKLEE ini... In shaa Allah jika jika diizinkan Allah anda juga akan sembuh. 

Mahu cuba dan bertanya lanjut..


MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment