Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Monday, May 5, 2014

Menambah selera makan anak dengan MEALSHAKE Shaklee Kini hati ibu tak runsing lagi !!!

Meal Shakes boleh membantu!!!


Salam ceria semua..Harap-harap uols sihat, ceria, vouge dan popular. Ameen.... Adakah uols popular? Populariti uols pasti tidak akan dapat menandingi populariti Meal Shakes! Gempak tak! Siapa Meal Shakes tu? Wanita cantik mana? Cantikkah?


Jangan buat tak tahu Meal Shakes ni adalah suplement tambahan paling popular di kalangan ibu yang rungsing anak kurang selera makan. Sebab apa Meal Shakes famous beb? Nak tahu? Sebab Meal Shakes lah yang berjaya mengembalikan kecerian si ibu yang telah hilang. Sedih hati seorang ibu apabila anak dikasihi menolak untuk makan walaupun ibunya telah menyediakan makanan favourite si anak. Beban nak fikir apa lagi patut dibuat bila anak susah nak makan, perkembangan anak slow ataupun berat badan tak naik-naik.



Mujur ada Meal Shakes Shaklee. Makanan tambahan yang boleh mencetuskan selera makan anak kita. Sarat dengan multivitamin dan dijamin selamat dari segala bahan kimia terlarang. 


Selain mengatasi masalah anak kurang selera makan, Meal Shakes juga mempunyai banyak kelebihan lain. Antaranya:


Kecantikan kulit
Meal Shakes kaya dengan protin yang menyihatkan sel-sel dan lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral penting untuk perkembangan kulit yang sihat. Kenapa protin penting? Saya senaraikan kepentingannya secara ringkas di bawah

  • protin berfungsi untuk membina sel baru dan menggantikan sel rosak atau sel yang telah mati
  • protin digunakan untuk membina tisu penghubung pada ligamen, tendon dan otot. 
  • protin berfungsi untuk mensintesis hormon bagi koordinasi badan
  • protin digunakan untuk mensintesiskan antibodi bagi pertahanan badan.

Kulit yang cantik bermula daripada sel yang sihat. Jika sel telah mati atau rosak tidak diganti, itulah penyebab kepada kulit kusam. Selain protin, meal shakes jugamengandungi bcomplex, iron dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihatsekaligus meningkatkan warna kulit dan menjadikan kulit kelihatan lebih bertenaga. 

Mengurangkan masalah sembelit 
Kanak-kanak sering mengalami sembelit.Untuk satu bahagian meal shakes, terdapat 3gm serat. Serat dapat membantu proses peristalsis dalam kolon (pembuangan) berjalan dengan lebih lancar dan proses detoks dapat berlaku secara neutral. Sebab itu ia sesuai untuk kanak-kanak yang selalu sembelit. 

Bertindak sebagai antioksida
Disebabkan mealshake mengandungi vitamin A, C, E, selenium, maka keperluan antioksida juga boleh diperolehi daripada mealshake. Antioksida penting bila mana badan kita mempunyai radikal bebas. Antioksida la yang menjadi senjata untuk combat with radical bebas tuSiapa yang boleh menjamin dalambadannya tiada langsung radical bebas? Saya yakin tiada!

Membantu anak lebih fokus 
Kenapakerana Meal shakes mengandungi12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, kita akan mendapatkan, 25% vitamin A, 30 % vitamin B6, 20% vitamin B12, 30 % vitamin C, 10% vitamin D, 35% vitamin E, 30%daripada thiamin, 10% riboflavin, 35% niacin, 35% folat, biotin 35% dan 30% asidpantotenat. Itu bahagian vitamin, bagaimana pula dengan kandungan mineral? 

Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Meal shakes. Untuk satu hidangan, kita akan mendapat  20% kalsium, 35% daripada besi, 15% daripada fosforus, 25%sdaripada magnesium, 30 % zinc, 35% daripada selenium, 35% copper, 35%manganese dan 35% molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium

Jadi anak-anak dan remaja yang sedang membesar sangat memerlukan keperluan vitamin dan mineral yang lengkap agar minda mereka dapat berkembang dengan lebih baik. 

PUNCA KANAK -KANAK KURANG SELERA MAKAN
  • Anak mengalami tekanan dari segi mental ‘MESTI HABIS MAKAN “ walaupun itu bukan SELERAKU …dan kepaksaan ini membantutkan selera anak makan dan perutnya sukar menerima apa yang dimakan.
  • Menu yang sama membuat kana anak bosan dan tidak berselera.
  • Makan sendirian tanpa ahli keluarga juga akan memberi mempegaruhi kanak-kanak kurang selera makan.
  • Susu formula yang diberikan tidak disukai oleh anak, kerana perisanya  atau berbau .menarik minat .
  • Anak dibiasakan makan lambat.
  • Anak terlalu banyak diberikan makanan ringan .

"sekiranya kita tidak memberi nutrisi yang diperlukan dalam kuantiti yang betul kepada anak pada peringkat tumbesaran yang paling penting iaitu pada 3-4 tahun pertama kehidupan mereka, maka keperluan 'otak' dan minda serta tumbesaran fizikal akan terjejas. Seterusnya akan memberi kesan pada kehidupan mereka."

Masalah –masalah pada kanak-kanak jika kurang selera makan :
  • Berat badan semakin berkurangan
  • Pembesaran akan terbantut
  • Sembelit / Sukar buang air besar
  • Masalah Enzema / Masalah Kulit
  • Masalah Asthma
  • Masalah Kesihatan
Masalah-masalah di atas dapat diatasi dengan mengesyorkan MEALSHAKES kepada anak-anak anda .

Apa kata ibu bapa tentang MealShakes dan kesannya pada selera makan anak anak :


# 1 ~ SELERA MAKAN ANAK MAKIN MENINGKAT... SYUKUR ALHAMDULILLAH




# 2 ~ DULU ANAK CAKAP NANAK KALAU NAK SUAP MAKAN... SEKARANG ASYIK CAKAP MAMA ABANG LAPAR!!! 



Hati ibu mana yang tak gembira kalau anak suka makan.. baru ibu pun semangat nak masak itu ini untuk anak kan?? Untuk pengalaman sendiri pula anak saya Firas sememangnya sukar juga nak makan.. seleranya kejap nak kejap tak nak.. 4-5 suap dah tak nak.. alihkan muka & nak terus bermain je... tapi sejak akhir akhir ni setelah saya beri MEALSHAKE padanya secara konsisten Alhamdulillah at least anak sudah mula tunjuk minat pada makanan. 

Dah 3 bulan anak tak selsema, batuk or demam ini kerana MEALSHAKE bukan sekadar beri nutrisi yang seimbang pada anak malah meningkatkan antibodi badannya.. Syukur tak perlu nak bazir duit pergi klinik ataupun hospital lagi.


Lagi TESTIMONI MEALSHAKE UNTUK KESIHATAN ANAK ANDA...


Aturan makan mealshake Untuk kanak-kanak sehari bagi satu sudu kecik je. 


RESIPI MEALSHAKE  boleh dipelbagaikan mengikut selera.


BANYAK MASALAH KESIHATAN ANAK ANDA BOLEH DISELESAIKAN DENGAN MEALSHAKE 

ANAK ANDA SERING DEMAM?? >> MEALSHAKE BOLEH MEMBANTU

ANAK KURANG SELERA MAKAN?? >> MEALSHAKE MAMPU BUKA SELERA MAKAN ANAK ANDA




Ibu bapa lokek sangat kah dengan kesihatan anak anda?? Berapa RM yang perlu dilaburkan untuk anak anda jika sering kali menjadi pengunjung setia klinik & hospital???

Jom beli Mealshake untuk anak anda sekarang!! Konsultansi terbaik saya offer pada anda...


MAISARAH 
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment