Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Friday, September 13, 2013

SET KURUS SHAKLEE - PERUT BUNCIT & GELEBEH boleh JADI RAMPING

Salam semua...

Semalam tak update blog sebab busy sikit keja tapi hati ni rasa meronta ronta nak update...over kan??

Tajuk entry hari Jumaat ini ialah tentang perut buncit...alergic kan kalau dengar pasal buncit² ni kan?? kebuncitan ni melanda tak kira la anda tu wanita atau lelaki...both experience this kan...cuma kebuncitan tu tahap mana je...

Perut buncit memang tidak menyelesakan. Ia bukan sahaja membuatkan kita berasa cepat letih apabila melakukan pergerakan walaupun sekadar berjalan, perut yang buncit juga menjejaskan penampilan seseorang lantaran bentuk tubuh kelihatan tidak seimbang. Apakah sebab perut menjadi buncit?



Pakar kesihatan Dr. Selfie C. Rijal menjelaskan ada banyak faktor yang boleh menyebabkan perut menjadi buncit
Pertama, faktor keturunan. “Faktor keturunan yang diwarisi daripada orang tua secara umumnya sukar dielakkan.”
Kedua ialah faktor penuaan. Dengan bertambahnya usia, penghasilan hormon dehidroepiandrosteron (DHEA) mulai berkurangan.  Hasil kajian oleh Harvard Women’s Health Watch mendapati wujudnya kaitan antara penurunan hormon ini dengan peningkatan pengumpulan lemak di perut.
Ketiga ialah makanan dan minuman tertentu. Gula dan alkohol terutamanya yang terkandung dalam bir, adalah musuh utama kerana ia boleh membuatkan otot menjadi kendur.
Daripada segi pemakanan, katanya alkohol amat berbahaya bagi tubuh.  Ini kerana alkohol mengandungi  kalori yang tinggi, sama seperti kalori dalam makanan berlemak.  Selain itu, meminum alkohol akan memaksa hati bekerja lebih keras untuk menyingkirkan alkohol dan pada masa sama proses menyaring gula akan tertangguh.
Keempat bagi perut buncit ialah tembakau. Ia boleh menjejaskan aktiviti penghadaman. Ketika merokok selepas makan, perut akan berasa kembung kerana penghadaman terganggu.
Kelima, stres.  Keadaan psikologi seseorang mampu mengganggu aktiviti semula jadi tubuh termasuklah sistem penghadamannya. Stres juga boleh mencetuskan rasa kenyang dan menimbulkan masalah pada keupayaan tubuh menyimpan lemak. Akibatnya, perut kelihatan lebih mengembang. “Untuk mengatasinya, belajarlah untuk lebih relaks serta bernafas secara perlahan dan mendalam,”
Dalam pada itu Selfie mengingatkan bahawa golongan wanita yang biasanya lebih mudah dilanda stress, cenderung memiliki lemak berlebihan di perut, meski pun berat badannya normal.  Keadaan ini mungkin diakibatkan oleh kesan hormon stres kortisol yang membuatkan lemak terkumpul di sekitar perut. (YANG NI HIGHLIGHT SEBAB KHUSUS UNTUK WANITA NIH!!!!) - wanita tak boleh stress la nanti perut buncit..i dont like!!!
Keenam mempunyai kaitan dengan perubahan hormon, terutamanya ketika menopaus. Keadaan ini menyebabkan pengeluaran hormon seks estrogen berkurangan sekali gus membawa kepada pengumpulan lemak pada perut.
“Penumpukan lemak di perut juga menjadi petunjuk bahawa kurangnya aktiviti fizikal dan penurunan kadar metabolisme tubuh,” dan selain itu “Faktor utama yang membawa kepada kebuncitan perut adalah gaya hidup dan iklan yang berleluasa di pelbagai media.”
Benarkah perut akan buncit apabila seseorang terus tidur selepas makan? “Ya, benar.  Perut akan menjadi buncit kerana proses penghadaman tidak dapat berfungsi dengan baik,”.
Begitu juga dengan minuman bersoda.  Minuman jenis ini boleh membuatkan perut menjadi kembung dan akhirnya membuncit. “Gelembung-gelembung udara dalam minuman berkarbonat boleh mengakibatkan perut buncit,”.

Tapi jangan risau di Shaklee ada yang boleh kurang & kempiskan perut buncit anda tu...untuk yang nak shape up & ramping juga tau!!


1) LECITHIN OR OMEGA GUARD



 

OR



  • Lecithin & Omega Guard berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). 
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.


 2) HERBLAX


- Sesuai diambil oleh lelaki dan wanita
- Produk yang sentiasa mendapat permintaan yang tinggi
- Mengandungi 9 herba semulajadi dan menggalakkan pembersihan secara lembut dan terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan dalam jangka masa panjang
- Ia membantu untuk mengelakkan sembelit 
- Membantu pembersihan usus dan detoks
- Meningkatkan pelawasan pada sistem pencernaan
- Membantu mengempiskan perut
- Diambil setiap hujung minggu sahaja
* Tidak sesuai untuk ibu menyusu (untuk ibu menyusu anda boleh mengambil ALFALFA)


3) ALFALFA



- Selain membantu dalam sistem pelawasan, Alfalfa juga membantu dalam pelawasan
- Turut bertindak sebagai kacip fatimah kepada wanita
- Turut membantu sebagai 'milk booster' untuk ibu yang menyusukan
- Diambil setiap hari

Pengambilan Slimming Set Shaklee + Omega Guard akhirnya boleh mengembalikan tubuh badan seperti zaman bujang anda.




Jom layan testi ni:




TESTI # 1 ~ DULU 73KG SEKARANG 53KG...WOW 20KG DAH TURUN!!!






TESTI # 2 ~ PERUT BUNCIT KURANG BILA MAKAN OMEGA GUARD



Berminat untuk cuba?? boleh PM saya...jangan risau harga boleh runding belakang tabir..juga untuk anda yang mahu set budget juga ada...pendek kata saya boleh advise mengikut budget anda...apa tunggu lagi contact saya untuk info lanjut ye..:)


MAISARAH | ID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
FB Page - Sarah Body Food

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN



Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment