Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Wednesday, September 4, 2013

MAKAN VITAMIN TAPI TAK BERKESAN..Kenapa ye?

Assalamualaikum...

Setelah bergelar SID ini bila follow up customer ada yang bagi feedback yang best sangat senang cakap SUCCESS la..tapi ada yang slow sikit keSUCCESSan tentu dia akan cakap cenggini...


"Kenapa I makan vitamin ni tapi macam tak ada kesan pun...."

or 

"Berat I sama je tak turun² pun..."


Itu situasi normal ye...kalau saya hadapi customer feedback yang macam ni saya akan tanya cara dia makan tu ikut yang saya dah aturkan or dia makan ikut suka hati or kejap makan kejap tak...

Selalunya jawapan mereka² ni mesti sebab tak ikut...hermmm well kalau dah tak ikut macamana nak success kan??

Mari kita selidik dan samaada anda dah ikut guide pengambilan vitamin...




  • Kurang minum air putih. Kita digalakkan minum air putih 3 liter sehari. Bagi membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik. Air putih penting untuk pastikan detokfikasi berjalan lancar supaya toksin dapat dikeluarkan daripada badan.

  • Makan Vitamin secara banyak pada satu masa. Tujuannya takut terlepas makan vitamin yang lain. Ini boleh meningkatkan kepekatan darah pada masa tertentu,lebih-lebih lagi sebalum tidur. Sedangkan pada masa yang sama anda kurang ambil air putih bagi membantu penyerapan khasiat vitamin yang telah anda ambil. Bila membeli vitamin dapatkan jadual pengambilan vitamin yang sesuai daripada Perunding Kesihatan.

  •  Vitamin yang tidak boleh diambil serentak:
  1. Vita-Lea dan Alfafa tidak boleh diambil serentak dengan Vitamin E,GLA,Ostematrix ataupun dairy produk yang lain.
  2. Vita-Lea  tidak boleh diambil serentak dengan air susu.Ia boleh menyebabkan gangguan pada penyerapan zat besi yang terkandung dalam Vita-Lea.
  3. Vitamin E tidak boleh diambil serentak dengan Alfalfa kerana Alfalfa boleh menyebabkan gangguan penyerapan Vitamin E.
  4. Alfalfa dan Vitamin E tidak disarankan untuk ibu mengandung, kerana boleh menyebabkan risiko keguguran di awal kehamilan.
  5. Vitamin E tidak boleh diambil serentak dengan GLA Complex kerana ia boleh ganggu penyerapan nutrisi kedua-duanya.
  6. Zink perlu diambil sebelum waktu makan.Ini kerana dalam proses pencernaan yang normal, zink akan dimusnahkan,dikeluarkan dan mengikat dirinya dengan bahan lain. Pengambilan Zink selepas makan (terutamanya roti dan susu) akan menurunkan potensi zink sehingga 1mg untuk setiap 15mg zinc yang anda telan.

  • Pengambilan Kafein. pengambilan minuman berkafein boleh ganggu penyerapan nutrisi vitamin yang diambil. Bila mengambil dengan kuantiti yang banyak dan berterusan boleh menyebabkan pembaziran pada khasiat vitamin yang diambil dan kerosakan pada vitamin.

  • Pengambilan Vitamin bersama ubat. Bagi anda yang masih dalam pengawasan doktor dan bercadang mengambil vitamin pada masa yang sama, elakkan mengambil kedua-duamya secara serentak. Kerana ia boleh menimbulkan kecelaruan dalam tubuh dan boleh menyebabkan gangguan pada penyerapan yang baik untuk kedua-duanya. sekiranya anda mengambil  vitamin dan ubat, jarakkan pengambilan ubat atau vitamin 2 @ 3 jam.

  • Tidak konsisten dalam pengambilan Vitamin. Ni kalau rasa nak, makan, kalau malas tak nak makan. Ada juga yang berhenti separuh jalan bila lihat tiada kesannya. Harus faham, kesan suplemen ke atas tubuh kita adalah perlahan-lahan.Ramai orang yang tidak penah mengambil suplemen sebelum ini akan mengalami HEALING CRISIS selepas mengambil Suplemen Shaklee semulajadi. Jangan risau ia adalah positif kerana badan kita dalam proses pemulihan. Berikan masa pada tubuh anda 3-6 bulan untuk benar-benar merasai keberkesannya. Ikuti peraturan dalam pengambilan suplemen dan minum air 3 Liter sehari.

Jadi kena ikut ye wahai customer² tersayang...kalau tak berkesan check dulu mana yang tak kena...

Berminat untuk mencuba sebarang produk SHAKLEE boleh la PM saya @


MAISARAH | SID NO. 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
FB Page - Sarah Body Food

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN


NAK JANA INCOME..MEH PM SAYA...


Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment