Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Thursday, June 5, 2014

SIAPA BOLEH MENGAMBIL ALFALFA?


SIAPA BOLEH MENGAMBIL ALFALFA?




Nama alfalfa bukanlah nama yang biasa kita dengar sehari-hari, kecuali anda seorang pengamal suplemen dan sukakan herba. Ya, saya sendiri pun awal-awal dulu hairan dengar nama alfalfa ni, tak famous macam kunyit, halia, bawang putih, atau pun habbatussawda'. Sejak Shaklee menjadi fenomena di seluruh Malaysia, alfalfa semakin dikenali lebih-lebih lagi di kalangan ibu-ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Alfalfa terkenal sebagai milkbooster (penggalak susu) yang hebat!


Tapi...nanti dulu...anda yang tidak menyusukan anak juga sebenarnya boleh mengambil alfalfa. Alfalfa bukanlah khusus untuk ibu menyusu sahaja tetapi sebenarnya ia bagus untuk semua (kecuali pesakit auto-immune dan ibu mengandung). Alfalfa (Medicago Sativa) ditanam secara organik di California, bebas pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos bebas bahan kimia. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh menelusur sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrien. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil, protein, asid amino, serat, zat galian, vitamin dan enzim serta fitokimia. 

SIAPA LAGI YANG BOLEH MENGAMBIL ALFALFA?


Antara set-set paling laris yang mengandungi alfalfa


SET MENYUSU

Kombinasi Alfalfa + ESP merupakan set bajet untuk manfaat ibu-ibu yang menyusukan. Alfalfa sebagai milkbooster membantu ibu-ibu yang mengalami masalah kekurangan air susu ibu ditambah dengan ESP yang mampu memekatkan susu membuatkan bayi anda mudah kenyang dan tidur lena. Namun demikian, harus diingat bahawa penyusuan badan perlu mematuhi hukum SUPPLY VS DEMAND, iaitu kekerapan menyusukan anak harus dijaga, kerana kurangnya permintaan mengakibatkan kurangnya pengeluaran air susu.


SET SLIMMING

Alfalfa juga merupakan produk yang sangat penting buat mereka yang ingin menurunkan berat badan secara alami. Kombinasi alfalfa dan lecithin merupakan gabungan paling bajet untuk proses menguruskan badan yang kami tawarkan. Lecithin akan bertindak sebagai pembakar lemak (emulsifier) secara semulajadi dan tidak memberikan kesan sampingan negatif, manakala alfalfa pula bertindak menyahkan lemak-lemak yang telah dibakar oleh lecithin tadi, terus disingkirkan daripada badan melalui perkumuhan. 


SET KEWANITAAN / KEINTIMAN

Sebenarnya, ramai di kalangan suami isteri yang menyimpan perasaan berkaitan hubungan intim setelah perkahwinan sampai ke satu tahap dalam rumahtangga. Sama ada masalah kedinginan, keputihan atau masalah di bahagian intim, ia sepatutnya tidak boleh diambil mudah. Ini biasa berlaku setelah isteri melahirkan beberapa orang anak, ataupun isteri sedang menyusukan anak, atau setelah rumahtangga mencapai umur yang agak lama. Para isteri yang selalu rasa rendah diri akibat proses melahirkan dan bentuk tubuh yang sudah berubah seharusnya tidak perlu gusar kerana dengan pengambilan alfalfa secara konsisten, anda akan kekal perawan buat suami anda. Ingin kembali muda melayari bahtera, anda dan suami boleh mengamalkan vita-e complex Shaklee yang juga digelar sebagai 'vitamin cinta'.


SET GOUT 

Penderita gout semakin hari semakin ramai. Antara suplemen yang boleh meredakan penyakit ini (dengan pengambilan konsisten dan makanan yang terkawal). Alfalfa dan Omega merupakan gabungan yang mantap untuk memerangi gout dan juga masalah sendi. Amalkan pengambilan air kosong yang mencukupi dan elakkan makanan laut serta sumber tenusu. 


SET RESDUNG


Resdung menyerang tidak mengira usia, malah di kalangan remaja juga cukup ramai penghidap resdung. Resdung menyebabkan hidup seseorang jadi kurang berkualiti kerana perlu berjaga-jaga dalam pemakanan, tempat tinggal dan juga tidak selesa berhadapan orang ramai. Alfalfa merupakan antihistamine semulajadi yang paling mudah dan murah. Ia membantu mengurangkan alergi dan sinus. Sebaiknya dengan kombinasi SR Vita-C Shaklee. Suami kepada sahabat saya, penderita resdung yang teruk akhirnya pulih terus daripada resdung dengan pengambilan suplemen Shaklee, dengan izin Allah juga tentunya. Elakkan ubat resdung atau alergi yang saiznya sangatlah kecil tapi boleh buat kita mengantuk dan lalok macam kena candu. Cubalah kaedah yang semulajadi dan selamat.


SET DETOKS

Set detoks merupakan set yang fokus kepada pembuangan toksin dari seluruh tubuh, membersihkan usus dan kolon serta menyahkan lemak dan kolesterol yang tidak bermanfaat. Alfalfa yang kaya dengan serat, dibantu pula dengan herblax, sangat sesuai buat mereka yang mengalami masalah pelawasan, sembelit, dan kurang pengambilan serat. Proses detoks ini juga merangkumi proses pembersihan tubuh daripada toksin yang menyebabkan jerawat. Proses ini sangat semulajadi dan tiada kesan-kesan negatif. Anda akan bangun setiap pagi dan akan buat lawatan ke tanda dahulu sebelum ke tempat kerja. Bagaimana nak tahu sama ada anda tidak mengalami masalah pelawasan? Adakah anda membuang air besar setiap hari dengan mudah? Jika 3-4 kali seminggu? Itu tandanya anda punya masalah.




MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment