Pages


  • HEADING HERE 1

    DESCRIPTION HERE 1
  • HEADING HERE 2

    DESCRIPTION HERE 2
  • HEADING HERE 3

    DESCRIPTION HERE 3
  • HEADING HERE 4

    DESCRIPTION HERE 4
  • HEADING HERE

    DESCRIPTION HERE

Tuesday, February 18, 2014

Cara kurangkan Jerawat belakang badan dengan ESP Shaklee & Vita E Shaklee

Salam semua....

Siapa yang ada Jerawat belakang badan yang serius?? Tentu ada kan? Gatal sangat rasa nak menggaru dengan pembaris panjang je kan?? Selalu orang sibuk tentang jerawat di muka je.

SIFAT semula jadi wanita sangat mementingkan penjagaan wajah terutama bebas daripada masalah jerawat yang menyebabkan kulit membengkak dan bertukar kemerah-merahan atau bernanah.
Ramai wanita khuatir jerawat akan menyebabkan wajah kurang berseri atau hilang manisnya sehingga mereka menggunakan pelbagai produk atau menjalani rawatan untuk mengurangkannya.
Namun, jerawat bukan hanya menyerang wajah, tetapi bagi sesetengah wanita jerawat tumbuh pada kulit kepala, dada, kemaluan dan belakang badan. 

Selain faktor hormon dan persekitaran, jerawat juga dikaitkan dengan masalah resdung yang boleh dilihat menerusi tanda seperti kerap bersin, mata dan hidung gatal dan berair serta kulit berjerawat.
Setiap orang mempunyai resdung sama ada aktif atau tidak dan sedikit atau banyak.Biasanya resdung menjadi lebih teruk bagi mereka yang alah pada makanan laut seperti ketam, sotong dan udang.

“Individu yang mempunyai masalah resdung, makanan laut akan menyebabkan penyakit ini menjadi lebih teruk. Secara tibatiba mereka bersin dan gatal pada mata, telinga dan muka. Lebih teruk, resdung akan menyebabkan mata dan telinga berair."

Bagi mengurangkan jerawat sama ada pada muka atau belakang badan, ia harus merawat masalah resdung terlebih dulu.Namun, kebanyakan wanita sering mengabaikan rawatan pada bahagian belakang kerana dianggap tidak penting dan tidak dilihat orang. Ada juga bakal pengantin mengalami jerawat pada belakang badan dan ingin menghilangkannya, namun perlu mengambil masa terutama bagi jerawat bernanah yang boleh meninggalkan parut.

“Sebaiknya wanita bukan saja memberi tumpuan pada wajah, tetapi juga bahagian tubuh. Ini kerana jerawat boleh dihilangkan jika mereka mendapat rawatan awal."

Bagi wanita yang mengalami masalah jerawat di belakang badan, rawatan perlu dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat, mencerah dan menghaluskan kulit serta memberi vitamin kepada kulit.

CARA HILANGKAN JERAWAT BELAKANG BADAN :
  • Berendam dalam susu segar membantu memutihkan kulit dan menghilangkan parut jerawat, manakala mandi bunga selain memberi kesegaran, tujuh jenis bunga berlainan warna yang dicampur limau purut dapat memberi semangat serta keserian wajah.
  • Selain menjalani rawatan menghilangkan jerawat, anda juga perlu mengurangkan makanan laut seperti kerang, ketam, udang dan sotong.
  • Lebihkan makan sayursayuran dan buahbuahan segar serta banyakkan minum air kosong lapan gelas sehari.
  • Selain itu makanan mengandungi belacan juga penyebab utama resdung dan jerawat. Sebaik baiknya elakkan masakan ini untuk jangka masa tertentu.


ESP SHAKLEE merupakan sumber protein yang baik. Protein ni amat penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit kita serta membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit.

Sel-sel lama dan rosak akan disingkirkan dan digantikan dengan sel baru yang sihat. Sebab itu, parut susah nak hilang bila kita tak amalkan protein yang cukup kerana sel-sel yang lama itu tidak dapat digantikan dengan sel yang lebih sihat. 

ESP SHAKLEE juga membantu penyerapan vitamin lain berada pada tahap optimum. Sebab tu, jika ESP diambil bersama suplemen-suplemen lain, ianya akan cepat menyerap dan memberi kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tak ambil ESP bersama.

Antara kebaikan dan khasiat lain ESP SHAKLEE :
  • Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 
  • Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.
Vitamin E Shaklee memang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan. Sebab itu, salah satu fungsinya boleh hilangkan parut jerawat sebabnya vitamin E adalah vitamin yang tinggi anti-oksidannya. Ciri ini mampu menggalakkan penyembuhan kulit apabila disapu pada kawasan yang berparut tersebut. Selain digunakan untuk disapu pada kawasan yang berparut, vitamin E juga perlulah diamalkan sebagai supplement harian untuk penyembuhan dari dalam. Nak kesan yang lagi best, amalkan bersama vitamin C dan vitamin B Complex ;)
  • Selain untuk masalah parut, banyak lagi khasiat dan kebaikan vitamin E ini menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas. 
  • Memperbaiki peredaran darah untuk memperbaiki tisu.
  • Melindungi paru-paru dari pencemaran udara. 
  • Memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.
  •  Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat.
Pilihlah vitamin E yang asli yer, cuba anda cek labelnya pada botol - pastikan ianya d- alpha tocopherol dan pastikan juga vitamin E itu ada unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik. 

Untuk merawat RESDUNG boleh cuba SET RESDUNG SHAKLEE


BERMINAT?? Boleh hubungi no Sarah ye..
READY STOCK!!


MAISARAH | SID No 956236
Call/SMS/Whatsapp - 012 593 1141
LIKE >>> FB Page - Sarah Body Food
Email  >>> sarah.anothai@gmail.com

COD AREA : BANDAR TUN HUSSEIN ONN, AEON CHERAS SELATAN, MAHKOTA CHERAS, BALAKONG, SERDANG, KAJANG, BANGI, SERDANG, PUTRAJAYA, WANGSA MAJU, KLCC, AMPANG PARK, JLN TUN RAZAK, KL SENTRAL, BANDAR TASIK SELATAN




Dapatkan SET² SHAKLEE untuk Masalah² Anda

No comments :

Post a Comment